پاسخ مسئولان و اعضاي شوراي اسلامي شهر به سئوالات آيينه يزد

انعکاس مطبوعات دریزدفردا :در ستون انعكاس آيينه شماره 152 مورخ آذر ماه 1388 مقاله‌اي با عنوان اظهار تشكر و طرح چند پرسش از مسئولان شهرداري و شوراي اسلامي شهر يزد درج گرديد.


رياست شوراي اسلامي شهر يزد طي نامه‌اي پاسخ سئوالات را تهيه و با امضاء معاونت عمراني شهرداري و رييس كميسيون عمران و توسعه شوراي اسلامي شهر يزد جهت نشر در آيينه ارسال نموده اند.


بنابراين جهت آگاهي و استحضار نهادها و سازمان‌هاي مسئول و مردم يزد مجدداً سئوالات مندرج در شماره 152 با پاسخ‌هاي فرستاده شده در اين شماره چاپ مي‌گردد.


بديهي است اين هفته نامه آمادگي دارد نظريه كارشناسان و صاحب نظران و يا ديگر مسئولان ذي ربط و يا ناظران و خوانندگان را در اين زمينه درج نمايد.


س-مبلغ پيمان چند ميليارد تومان بوده و در آغاز در چه مدت مي‌بايست پروژه را به اتمام برسانند؟


-مبلغ اوليه پيمان با شركت جهاد نصر (پيمانكار اصلي اين پروژه)622/484/489/38 ريال و مدت قرارداد 6 ماه بوده است كه عمليات اجرايي از دي ماه سال 1387 شروع شده است.


س-در طول انجام طرح چند نوبت و چند ميليارد تومان به مبلغ پيمان اضافه شده است؟ چرا؟


-مبلغ نهايي اجراء اين پروژه با توجه به هزينه جابجايي تاسيسات (بدون منظور كردن هزينه آزاد سازيها) پس از رسيدگي نهايي به صورت وضعيت كاركرد و تعديل قطعي اين پروژه مشخص خواهد كرد كه حدوداً 000/000/000/60 ريال پيش بيني مي‌گردد كه يكي از دلايل افزايش نرخ، مشكلات اجراء و طراحي دست بالا بوده است و با توجه به به جميع جهات سرعت و كيفيت كار خوب و قابل قبول بوده است.


س-چرا شهرداري و يا شوراي شهر جابجايي طرح يا نقشه و آزادسازي تاسيسات از قبيل آب و فاضلاب، برق و گاز را به پيمانكار واگذار نموده و چرا مسئولان مربوطه مستقيماً در اين امر دخالت ننموده‌اند و آيا اين امر سبب هزينه‌هاي اضافي نشده است؟


-دليل واگذاري جابه جايي تاسيسات برق اين پروژه به جهاد نصر به دليل عدم پيش بيني بودجه در شركت توزيع برق جهت پروژه مذكور و از طرفي ملزم بودن شهرداري به پرداخت هزينه جابه جايي تاسيسات برق، شهرداري راسا نسبت به جابجايي تاسيسات برق فشار قوي و فشار ضعيف، طول 2400 متر اقدام نموده است.


س-آيا براي احداث نظير اين تقاطع در شهر يا محل ديگري كه شرايط مشابه با همين پروژه را داشته است در همين حد هزينه شده است؟


-طرح پروژه‌اي كه در شرايط يكسان با اين پروژه از نظر مشكلات جابجايي تاسيسات طرح و زمان اجرا باشد وجود ندارد كه قابل مقايسه باشد.


س-آيا حجم عمليات اجرايي اعم از شعاع پروژه و يا ميدان و محوطه آزادسازي مطابق با طرح انجام شده و يا در طول دوره اجرا كاهش داشته است؟


-چيزي از طرح مصوب نهايي كاسته نشده و شهرداري منتظر است آزادسازي‌ها را تكميل و قبل از پايان سالجاري ميدان نهايي پروژه به شعاع 40 متر را اجرا و محوطه سازي را به نحو زيبايي اجرا نمايد در صورتيكه ميدان موقت فعلي به شعاع 18 متر است.


قابل ذكر است كه اگر چه نرخ اين قرارداد بر اساس مناقصه اجراي پل به صورت روگذر و بر اساس طرح مصوب قبلي بوده است بنا به صلاحديد شهرداري، مناقصه مجدد برگزار نشده است و انتخاب شركت جهاد نصر با توجه به نحوه اجراي پروژه‌هاي قبلي و همچنين به لحاظ لزوم سرعت عمل، اين تصميم اتخاذ شده است و موضوع نرخ نيز قابل جبران است.(لازم به ذكر است كه رديف‌هاي مشترك دو پروژه از زيرگذر و روگذر بالاي 65 درصد حجم كار شد).

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا